7 Temmuz 2017 Cuma

2- Koca Göbeğimle Ülkenize Girebilir Miyim Acaba?


Vize başvurusunu yaparken sanki iki haftalık bir tatile gidiyormuş gibi tüm evrakları hazırladık. Gidiş dönüş uçak biletini aldık. Uçak bileti alırken tarihleri değiştirilebilir olanını seçtik. Böylece ABD’ye girdikten sonra dönüş uçağının tarihini değiştirecektik. Booking.com üzerinden otel rezervasyonlarını da yaptık. Yine burada da iptallerin ücretsiz olduğu otelleri seçtik. Ülkeye girer girmez ilk işimiz rezervasyonları iptal etmek oldu.

32. haftanın sonunda yola çıktık. Aslında biraz daha geç yola çıkabilirmişim; ama herşeyi garanti altına almak istedim. Hamileliğin ilerleyen aşamalarında her şey daha zor olabilirdi. Yanımda eşim de olmayacağı için riski minimumda tutmaya çalıştık.

Uçak yolculuğu çok gözümde büyümüştü ama çok çok çok rahat geçti. Yanımızdaki koltuk boştu ve ayaklarımızı uzata uzata yolculuk ettik. Varis çorabı giymiştim zaten. Saat başı da dolaşmayı ve hareket etmeyi ihmal etmedim. Dolayısıyla hiç bir şekilde şişliğim olmadı.

ABD’ye girerken ise çok endişeliydim. Nedense bizi kapıdan çevirirlerse diye çok korkmuştum. O yüzden karnımı en gizleyen kıyafetimi giymiştim. Ama o kadar hızlı oldu ki ülkeye girişimiz inanamadım. Çünkü hamile olduğumu gören görevliler beni hemen sıranın önüne aldılar. Resmen ellerinden gelen kolaylığı gösterdiler ve biz 10 dakikada tüm işlemlerimizi bitirmiştik. Hatta pasaportlara damga vuran memur annemi göstererek “kız kardeşin mi?” diye espiri bile yapmıştı. Sanırım bazı espiriler evrensel :D Bunun dışında sadece hangi şehirleri ziyaret edeceğimizi sordu o kadar.

Arabayı daha Türkiye’deyken kiralamıştık. Havaalanından çıkışta, araba kiralama ofislerine giden servislerin kalktığı duraklar var. Buradan servise binerek araba kiralama ofisine geçtik. Servisteyken yanımızdaki kadın Türkçe konuştuğumuzu duyunca bizimle sohbet etmeye başladı. Meğer uzun yıllardan beri İstanbul’da İngilizce öğretmenliği yapan bir Amerikalıymış. Yolu nasıl bulacağımızı sordu. “Yandex kullanırım” dedim. “Yandex burada çalışmaz, Waze indirmen lazım.”dedi. O kadınla karşılaşmamız o kadar büyük bir şanstı ki bizim için. Yoksa arabayı kiralayıp kalakalacaktım.



Araba kiralama ofisinde bizim anlaştığımız fiyatın iki katını istediler. Vergi ve sigorta bizim gördüğümüz fiyata dahil değilmiş. O nedenle düşündüğümüzden pahalıya geldi. Bir hafta için 300 $ ödedim. Arabayı alıp, navigasyonu da kurunca düştük evimize doğru Los Angeles yollarına. İşte burada kendimi çok garip hissetmiştim. Koca ülkede annemle yapayalnızdık, tüm sorumluluk bendeydi. Ama kendimi güçlü hissediyordum. Yollar hiç yabancı gelmiyordu. Sanki ilk defa geldiğim bir ülkede değilde Türkiye’de farklı bir şehre gitmiş gibi hissettim kendimi.


2 yorum:

  1. Merhaba internette gezinirken sayfanıza rastladım ve aynı süreçte olduğum ABD de doğum planladığım için dikkatlice okudum serüveninizi öncelikle bebğinize uzun ve sağlıklı bir ömür diliyorum size sormak istediğim bir soru var Amerikaya doğum için gittiğinizi gizlemişsiniz ancak ben şöyle birşey buldum
    Amerika'da doğum için yasal beyanın önemi:

    3 Mart 2015 tarihinde ABD hükümeti tarafından yapılan açıklamaya göre ülkeye turist vizesi ile giriş yapan kadınların Amerika'da doğmuş ve ABD vatandaşı olmuş bebekleri ile ülkeden çıkışları aşamasında girişteki beyanlarına bakılacaktır.

    Eğer, turist statüsü ile giriş yapıldıysa "Vize dolandırıcılığı" ve "Yalan beyan" vermekten ötürü vizeleri ömür boyunca iptal edilecektir. Anladığım kadarıyla siz böyle bir durum yaşamamışsınız bu durum ile ilgili bir bilginiz varmı acaba

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Semra Hanım,
    Öncelikle iyi dilekleriniz için teşekkürler. Umarım siz de bebeğinizi sağlıkla kucağınıza alırsınız.

    Belirttiğiniz açıklama hakkında bir bilgim yok açıkçası. Ama vize başvurusunda bulunurken "doğum için Amerika'ya gidiyorum" demek bana biraz garip geldi. Tüm yaptığım araştırmalarda herkesin turist vizesiyle gittiğini okudum. Aynı şekilde iletişime geçtiğim danışman firmalar da bu şekilde bir durumu iletmediler bana.

    ABD hükümetinin yaptığı açıklamanın linkini iletebilirseniz hem daha sağlıklı yorum yapabilirim hem de blogu okuyanlar faydalanabilir.

    Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil