7 Temmuz 2017 Cuma

9- Para Para Para

Gelelim Amerika'da doğum masraflarına. Kendimi çok sıkmadım çok da müsrif davranmadım. Örneğin araba kiralamak haftada 300 $’dı. Ben de o yüzden ilk bir hafta dışında toplu taşıma, toplu taşıma kullanamayacağım zamanlarda ise Uber kullandım. Özellikle bebek doğduktan sonra hep Uber kullandım ve masraflara dönüp baktığımda bir haftalık araba kirasına vereceğim paraya bir ay boyunca uber kullandığımı gördüm. Şimdi gelelim masraf kalemlerine:
Hastane                               1 850 $
Doktor                                 2 000 $
Ultrason                              500 $         Toplam Sağlık Gideri      4 715 $
Tahliller                                215 $
Çocuk Doktoru                    150 $                    
Ev Kirası                                3 ay x 2 500 = 7 500 $
Toplu Taşıma                       200 $ (3 aylık iki kişi için)
Uber                                      450 $
Telefon                                 60 x 3 ay x 2 kişi =360 $
Bebek Harcamaları             600 $
Market Alışverişi                 350 x 3 ay = 1 050 $
Vize                                        160 x 2 kişi = 320 $
Bebek Pasaport Ücreti       165 $
Doğum Sertifikası                124 $
Uçak Bileti                          1 000 x 2 kişi = 2000 $ (değişkenlik göstereceğinden ortalama bir şey yazdım)
Bebek Uçak Bileti                130 $
Diğer*                                   2 500 $
Toplam                                 20 114 $
Hadi yuvarlayalım         20 000 $
*Bu kalemin içinde kendimize yaptığımız alışverişler, hediyeler, dışarıda yediğimiz yemekler, otopark ücretleri, benzin masrafı, göğüs pompası vs. mevcut.
Yukarıda belirttiğim miktarlar Eylül – Aralık 2016 için geçerlidir. Çok şükür ki dolar kuru 3 civarı iken gitmişiz J
Peki parayı nasıl götürdük? Yanımızda 10 000 $ nakit götürmüştük. Gider gitmez Bank of America’da hesap açtırıp bu parayı oraya yatırdık. Hesabınızdaki para belli bir miktarın altına düşmedikçe hesap işletim ücreti almıyorlar. Pasaportunuzla gitmeniz yeterli.
Harcamalarımızı olabildiğince kredi kartı ile yapmaya çalıştık. Gitmeden uluslararası geçerli, komisyon almayan, dolar hesabı olan bir kredi kartı çıkartmıştı eşim. Biz Amerika’da harcadıkça, o Türkiye’de ödedi. Nakit para bittiğinde ise banka üzerinden para transfer etti. Ancak bu işlem bir hafta gibi bir zaman alıyor. Uluslararası para transferini takip etmek de o kadar kolay değil. Gönderen banka “ben gönderdim” diyor, alıcı banka “bana daha para gelmedi” diyor. Para ortalarda bir yerde ama nerde J Biraz sinirlerinizi zıplatabilir.

5 yorum:

  1. Gözde Hanım merhaba, çok etkileyici bir hikyeniz var gerçekten. Eşinize de çok saygı duydum bu süreci olgunlukla yönetmişsiniz birlikte. Tüm herşeyi o kadar güzel anlatmışsınız ki hayranlıkla bir çırpıda okudum. Anne kız dayanışması da takdire şayan. İnşallah kızınızla çok güzel günleriniz olur. Ben de haziranda doğum yapacağım nisan gibi gitmeyi planlıyorum.İki sorum olacak:
    - Ev konusundaki stratejinizi çok beğendim, hem evi görüp hem de komisyon olayını ardaan çıkarıp direk sahibinden kiralamak çok mantıklı geldi. Dolar çok arttığı için TL olrak bizim buradaki iki aylık kiramız kadar komisyon çıkıyor çünkü airbnbde. Bu noktada ev sahipleri hiç şüphe ile yaklaşmadı mı? ne bileyim evi kırar dökersin vs gibi. Sonunçta airbnb her iki tarafa da bir güvence sağlıyor. Hatta böyle uygulamaları öğrenince hesabını falan iptal ediyorsmuş.Parayı peşin mi ödemiştiniz?
    -Diğer sorum da bu abd de kullanılıp TR de dolar olarak ödeme yapılabilen kredi kartı Türkiyedeki bankalardan birine mi ait? Bazı bankalar istersen USD extre gönderiyor o şekilde mi çalıştınız? Teşekkür ederim şimdiden, selamlar

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar, öncelikle güzel yorumunuz için çok teşekkürler. Buradan birilerine ulaşabildiğimi ve faydalı olabildiğimi duymak çok motive edici gerçekten. Siz de umarım sağlıkla kucağınıza alırsınız yavrunuzu.
    -Ev konusunda sanırım ABD'dekiler alışıklar bu duruma. Doğum için geldiğimi söyleyince anladı hemen durumu. Bir word çıktısıyla gelmişti, evi bu şekilde teslim aldım, bu şekilde teslim edeceğim tarzında bir dosyaydı. Evi teslim ederken de tek tek hepsinin çalışır durumda olduğunu kontrol etti. Aslında ben ona daha çok kuşkuyla yaklaştım :) faturaları ödemezse, iki gün sonra gelir bir bahaneyle beni çıkarırsa diye. Dediğim gibi burada iki taraf için de bir risk var. Bu riski göze alıp almamak kişiden kişiye, durumdan duruma değişebiliyor.
    -Evet kredi kartını biz iş bankasından almıştık. Yurt dışında kullanacağımızı belirtmiştik. Böylece komisyon vs gibi bir sıkıntımız olmadı. Harcama yaptığım andaki dolar kuru üzerinden TL'na çevirip ekstreye o şekilde yansıtıyordu.
    Sorularınız olursa hiç çekinmeden sorun lütfen. Umarım her şey yolunda gider :)

    YanıtlaSil
  3. parayı tam hatırlamıyorum ama sanırım her ayın başında ödemiştim.

    YanıtlaSil
  4. Tekrar merhaba yanıtınız için çok teşekkür ederim. Doktorunuzla iletişime geçtim. Güncel bilgileri burada da paylaşayım belki birilerine faydası olur. Doktor: $2500 (nst ve ultrason hariç kontroller ve doğum dahil), hastane ise $2250 normal doğum. $3850 sezeryan şeklinde. Doktor ücreti de sezeryana göre değişiyor mu onu telefonla arayıp teyit edeceğim. Sanırım sizin doktorunuzda karar verdim (floridada arkadaşım olmasına rağmen). Yaklaşımı ve anlattıklarınız çok samimi geldi. Orada böyle şeylere ihtiyaç olacaktır.
    - Size bir sorum da bu ücretlerden başka normal bir doğumda ne çıkabilir? Tabiki yoğun bakım vs ayrı caseler ama rutin yapılması gereken bebeğin 1 kez? 2 kez? çocuk doktoruna götürülmesi ve anestezi/epidural ücreti vs. gibi. Sizin tecrübenizden yola çıkarak. Anestezist ve çocuk doktoru konusunda doktor Johnattan mı yönlendirme yapıyor yoksa hastane mi?
    Tekrar teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar,
    Güncel bilgiler için çok teşekkürler. Bu bahsedilen ücretlerin dışında ekstra yapılan ultrason, epidural vs. ücretli. Anestezi ve çocuk doktoru içinde Johnattan Azizzadeh yönlendirme yapıyor. Son muayenelere doğru bir çocuk doktoruyla anlaşıp anlaşmadığımı sordu. Hayır deyince de ben arkadaşımı yönlendiriyorum o zaman dedi. Doğumdan sonra da çocuk doktoru gelip odada bebeği kontrol etti. Sanırım iki doktor kendi aralarında iletişime geçtiler. Orada ücreti de nakit aldı :) Bir hafta sonra da muayenehanesine gittik. Gelirimiz gözükmediği için orada bebeği bir form doldurarak sigortalı yaptılar hemen. Daha sonraki kontrollerde hiç bir ücret ödemedik.

    YanıtlaSil