7 Temmuz 2017 Cuma

7- Bize Bir Pasaport Lazımdı da

Ben doğumdan önce bebekle zor olur diye tüm evrak işlemlerinin provasını yapıp, gideceğim yerleri gidip görmüştüm. Kesinlikle daha önceden tanıdığım yerlere gitmek çok faydalı oldu. Size de tavsiye ederim. Zaten bir sürü boş vakit oluyor doğumdan önce.
Evraklarla ilgili yapılması gereken iki işlem var:
  1. Doğum sertifikasını almak
  2. Pasaport almak
Doğum sertifikası için hastanede bir görevli yanınıza geliyor ve bir form dolduruyorsunuz. Size bu formun bir örneğini veriyor. Belirttikleri tarihte (1 hafta diye hatırlıyorum) yine formda belirttikleri adresten alabileceğinizi söylüyor. Acele istediğinizi hastanede doğum sertifikası bilgilerini almaya gelen görevliye söylemeniz gerekiyor.
Image result for County of Los Angeles Department of Health ServicesBir hafta sonra County of Los Angeles Department of Health Services’e gittik. Adresi: 313 North Figueroa Street. Kaybolma ihtimaline karşın biri bizde, biri benim annemde, biri de eşimin annesinde durmak üzere toplamda 3 doğum sertifikası aldık. Tanesi 28 $ + acele belge olduğu için 40 $ olmak üzere toplamda 124 $ ödedik. Kredi kartı geçiyor nakit ödemek istemezseniz.
Doğum sertifikasını aldıktan sonra da pasaport için randevu almanız lazım. Biz pasaport randevusu için doğum sertifikasının çıkmasını beklemiştik. Siz beklemeyin bebek doğar doğmaz alın randevuyu; çünkü iki hafta kadar sonraya randevu verdiler bize. Eğer uçağınıza 48 saatten az varsa randevusuz gidebiliyorsunuz. Ama bu stresi kaldıramazdım herhalde.
Pasaport için de Los Angeles Passport Agency’ye gidiyorsunuz. Buranın adresi de 1100 Wilshire Boulevard Los Angeles 90024. Burada evrakları teslim ediyorsunuz. 5 yıllık pasaport için 165 $ ödeme yapıyorsunuz. Burada da kredi kartı geçiyor. İki gün sonra da gelip almanızı söylüyorlar.
Bizim için sıkıntılı olan durum ise eşimin yanımızda olmayışıydı. Standart evrakların dışında eşimin de bir evrak göndermesi gerekiyordu. İstanbul’daki ABD konsolosluğuna gidip “çocuğuma pasaport çıkarılmasına izin veriyorum” anlamına gelen bir evrak doldurdu konsolosluktaki noter huzurunda. Ardından bunu kaşeletip UPS kargo ile bana gönderdi. Ben de pasaport başvurusuna giderken bu evrağı da yanımda götürdüm. Hiç sorun çıkmadan, uzun kuyruklar beklemeden halloldu işlerimiz. İki iş günü sonra da pasaportumuz elimizdeydi.
Gerekli evraklar:
  • Pasaport Başvuru Formu (Bebeğin SSN numarasını istiyor. Henüz çıkmadığı için 0000 yazdık)
  • Bebeğin fotoğrafı (CVS mağazalarında çektirebilirsiniz)
  • Doğum sertifikası
  • Anne – baba pasaportu
  • Babanın Türkiye’den göndereceği evrak (Bu evrak eşim yanımızda olmadığı için gerekliydi)
Social Security Card ise yaklaşık 10 gün sonra geldi. Bu kart için herhangi bir ekstra işlem yada başvuru yapmadık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder