7 Temmuz 2017 Cuma

1- Neeee Amerika mı????

Gebelik haberini aldıktan 2-3 gün sonra eşim bana Amerika’da doğum yapmamı söyledi. Ben de gülüp geçtim mesajına J Nasıl olabilirdi ki bu? Sadece ünlüler ve zenginler yapıyordu bu işi. Ama o ciddiydi.

Baktım gerçekten bu konuda ısrarlı ben de düşünmeye başladım. Ama Amerika’da doğum yapma fikri benim uykularımı kaçırmaya başlamıştı. Resmen iki hafta boyunca bu konuyla yatıp kalktım. Kendimi bu fikre alıştırmaya çalıştım. Ailem yanımda olabilecek miydi, işten izin alabilir miydik yoksa işten mi ayrılacaktık, maddi imkanlarımız el verecek miydi? Ayrıca ben sezeryan doğum yapmak istiyordum. Orada keyfe göre sezeryan yapılmıyordu.
Derken danışman şirketlerle görüşmeye başladık. Bakalım boyumuzu aşacak işlere mi kalkışıyorduk? Çeşitli şirketlerle görüştük ve bu görüşmeler çok faydalı oldu. Çünkü işin boyutlarını yavaş yavaş kavramaya başlamıştık. Ayrıca aklımıza takılan soruları sormuştuk. Ama aklımızda hep “biz bu işi kendimiz de yaparız” fikri vardı.

Danışman şirketle mi gidelim yoksa kendimiz mi gidelim derken vize başvurularımızı yaptık. Benim vizem bir hafta içinde geldi. Ama eşimin vizesinden ses çıkmıyordu. Bu nedenle bir B planı yaptık. Anneme de vize başvurusunda bulunduk. Eğer eşimin vizesi gidiş tarihine kadar çıkmazsa annemle gidecektim. Eşimin vizesi de doğuma kadar zaten çıkardı. Ama çıkmama ihtimalini de göze almıştık. Yani doğumu Amerika’da ben ve annem tek başımıza yapabilirdik. İşin kötüsü annemin İngilizcesi yoktu!!! Los Angeles’taki tek tanıdığımız ise eşimin iş arkadaşının ablası Ebru’ydu ve daha önce tanışmamıştık.

Gidiş tarihimize 10 gün kala hala eşimin vizesi onaylanmamıştı. Demek ki annemle gidecektim. Bu nedenle danışman şirketle gitme fikri daha yakın gelmeye başlamıştı. Eşim yanımda olmadığı için bize yardımcı olabilirlerdi. Ama sonra kendi başımıza gitmeye karar verdik. Neden mi? Çünkü danışman şirketin verdiği hizmetlerden hiç biri bizim yapamayacağımız şeyler değildi. Onlara en çok doğum anında ihtiyacım olabilirdi. Çünkü annem İngilizce bilmiyordu ve ben orada sancı çekerken anneme tercüme yapamazdım. Ama danışman şirket doğumda sadece iki saat yanımızda olacağını, daha fazla kalmalarını istersek saat başı 80 $ ücreti olacağını söyledi. Diğer taraftan danışman şirketle gitmek ve kendimizin gitmesi arasında 20 bin Türk Lirasını (7 bin dolar) bulan fiyat farkı vardı. Verecekleri hizmetin bu fiyata değmeyeceğini düşündüm. Ve asıl önemlisi cesaret. Deli cesareti gelmişti :D Daha önce de Londra’da tek başıma yaşamıştım, yurt dışı seyahatlerinde hiç zorlanmamıştım. Bunu da yaparım dedim. Annem de destek olunca düştük ana kız yollara.

Neden Los Angeles derseniz, son dakikaya kadar danışman şirketle mi gitsek kendi başımıza mı gitsek karar verememiştik. Danışman şirket Los Angeles’taydı. Tüm araştırmalarımızı Los Angeles üzerine yapmıştık. Öyle olunca Los Angeles’a gitmeye karar verdik. İyi ki de öyle olmuş. Hem iklimi çok güzel, hem ırkçılık çok az.


Bumerang - Yazarkafe

9 yorum:

  1. Merhaba gözde hanm. Umarm yorumumu görüp acill dönersiniz size sormak istedgm bazı sorular olacak çünkü. Benm dil problemim var orda iletişim kurmam baya sıkıntılı olcak benm bir şirketle anlaşmam en doğrusu olacak sanrm. Ama güven problemi de olacak tahmin edersiniz. Sizin önereceginiz dogum yapmak için yardımcı olacak sirketler var mıdır acaba

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar,

    Ben de o zaman bir kaç şirketle görüşmüştüm. Okuduğunuz gibi son dakikaya kadar da aracı şirketle mi gitsem kendim mi gitsem karar verememiştim. Aracı şirketle gidersem diye B planı olarak aklımda hep amerikadadogsun şirketi vardı. Bu şirketten de Gülsen Hanım'la iletişime geçmiştik.

    Ancak aracısız gitmeye karar verdiğim için kendisiyle çalışmaya devam etmedim. O yüzden iş yapış şeklini tecrübe etmedim ama kişisel yorumum cana yakın ve samimi bir kadın olduğu yönünde. Sadece evrak işlemlerini yaparken bir kaç kez amerikadadogsun şirketiyle çalışan bir kaç aileyle karşılaştık, herhangi bir olumsuzluk iletmemişlerdi bana.

    Umarım gönlünüze göre içinize sinen bir şirket bulursunuz ve yavrunuzu sağlıkla kucağınıza alırsınız.

    İyi günler

    YanıtlaSil
  3. Cok tesekkür ederm bende suan 28. Haftanın sonuna geliyorm ve gitmeye kesin kararlıyız. Sadece eşim tek başımıza biz yapabilirz diyor. Birkac tanıdgımız da var ama resmi işlemler için ne yapmam gerek bilmiyorm o yüzden aracı sirketler benm için mantıklı geliyor. Peki sizden yardım istesem iletişim kurmamız için bana yardmcı olabilir misinz gercekten ne yapacagımı bilemedgm için sizden yardm isteme fikrnde bulunuyorm

    YanıtlaSil
  4. tabi ki, hatta e-posta adresinizi verirseniz oradan iletişime geçelim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii tesekkür ederm guler.keremm@hotmail.com

      Sil
  5. Gozde hanim merhaba
    Biz de Amerika’da dogum yapmaya karar verdik aslinda tum hazirliklarimizi san diego uzerine yapmistik doktor, hastane vs. hepsi hazirdi ama esim ilk 1 ay benimle olamayacak kardesimle birlikte gidecegiz ve san diegoya aktarmasiz ucus olmadigi icin 2-2bucuk saatlik araba yolculugu icimize sinmedigi icin los angelesa karar verdik.. fakat hicbir arastirma yapamadim ve 29. Haftadayim sizden ricam doktor ve hastanenizi paylasabilir misiniz? Mail adresim elifalemdar12@gmail.com
    Umarim mesajimi gorup donus yaparsiniz vaktim cok sinirli Oldugu icin stres olmaya basladim:) cok cok tesekkurler, sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. merhaba elif hanım, Doktorum Jonathan Azizzadeh, hastane hollywood presbyterian. "aman doktor canım cicim doktor" başlığında daha detaylı yazdım. ayrıca size mail de attım.

    YanıtlaSil
  7. Mrb Elif hanım. 32. haftada gitmiş olsak doktorunuz Jonathan Azizzadeh'in kabul etmeme olasılığı var mi? Kendisine nasıl ulaşabiliriz mail adresi var mi sizde? Hastaneye ücret için mail attım fakat doktorun özel kliniği ile ilgili bilgi edinemedim. Şimdiden teşekkür ederim. ozkanozer1918@hotmail.com üzerinden mail atarsanız çok memnun olurum size birkaç soru daha sormak istiyorum. Şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar,

    Öncelikle ben Gözde :) açıkçası doktorun kabul edip etmeyeceğini bilemiyorum. Eminim gebelik geçmişiyle ilgili soruları vardır. Dilerseniz kendisiyle iletişime geçin. Mail adresi jazizzadeh@sbcglobal.net sizin mail adresinize de mail atıyorum şimdi

    YanıtlaSil